Sause di pasta á la mi casa... of zoiets?

In ieder geval, zelf pastasaus maken vind ik echt leuk en het is ook nog eens daadwerkelijk heerlijk! Ik ben van mening dat mijn pasta's er zoveel meer smaak mee krijgen èn het is bovendien gezonder en goedkoper. En niet alleen dat, je weet ook precies wat erin zit (ja, dat is dus wel anders dan uit een potje...). Én het is ook nog eens super easy om te maken.

Ik ga jullie gelukkig maken! Ik ga met jullie delen... trommelgeroffel... de saus waarmee ik gezonde pizza's bestrijk!! Gezonde pizza's? Ja, gezonde pizza's :-P Ik heb ook nog een variant voor pastagerechten, maar deze deel ik een andere keer.

Waarom nu deze saus? Nou, deze saus is ideaal om te bewaren in de vriezer en kan je een volgende keer dus prima weer gebruiken. Ikzelf doe het in een ijsblokjesbakje en als ik een gezonde pizza als lunch neem gebruik ik 2 saus-ijsblokjes hahaha :-)



Wat hebben we nodig:
- 6 tomaten
- 5 zongedroogde tomaten
- 1 klein blikje tomatenpuree
- 2 teentjes knoflook
- 1 el Italiaanse kruiden (ook heel goed en makkelijk zelf te maken...............)
- 1 el olijfolie extra vierge

En hoe maken we het klaar:
Gebruik een kom en een staafmixer (of een blender ;-) ). Tomaatjes goed wassen, in partjes snijden en hoppa, de kom in (of de blender). De rest (knoflook, kruiden, zongedroogde tomaatjes, puree en olie) er ook in. Alles mixen met de staafmixer (of de blender aanzetten) totdat je een mooi mengsel overhoudt en tadaa, klaar is je home made saus (sause di pasta a la casa??)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle